Amerikan Hastanesi Tarihçesi ve Kuruluşu
Amerikan Hastanesi, 1920 yılında Amerikalılar tarafından Konstantinopolis Amerikan Hastanesi adıyla kurulmuştur. Amiral Mark Lambert Bristol öncülüğünde hayata geçirilen bu sağlık kurumu, Türkiye'nin ilk kâr amacı gütmeyen özel hastanesidir. Hastane, 20 Ağustos 1920 tarihinde İstanbul Çarşıkapı'da 45 yatak ve 3 ameliyathane ile ilk hastalarını kabul etmeye başlamıştır.
Günümüzdeki Kapasitesi ve Modern Yapısı
Kurulduğu günden bu yana kapasitesini artıran hastane, günümüzde İstanbul Şişli ilçesine bağlı Nişantaşı semtinde hizmet vermektedir. Güncel olarak tesiste 232 hasta odası, 36 yoğun bakım yatağı ve 12 ameliyathane yer almaktadır. Ayrıca hastaların tedavi ihtiyaçlarını karşılamak üzere 161 poliklinik odası, 46 gözlem yatağı ve 19 kemoterapi ünitesi bulunmaktadır.
Vehbi Koç Vakfı Sağlık Kuruluşları ve Yönetim
Amerikan Hastanesi, 1995 yılından bu yana Vehbi Koç Vakfı bünyesinde kâr amacı gütmeyen özel hastane statüsünde işletilmektedir. Vehbi Koç Vakfı ise 1969 yılında Vehbi Koç tarafından kurulmuştur. Amerikan Hastanesi; Koç Üniversitesi Hastanesi, Amerikan Tıp Merkezi ve Bodrum Amerikan Hastanesi ile birlikte sağlık sektöründe öncü roller üstlenmektedir. Hastanenin yönetim kurulunda Rahmi Koç (Başkan), Semahat Arsel, Temel Atay (Başkan Yardımcısı), İpek Kıraç ve Erdal Yıldırım görev alırken, hastane yöneticiliği ve CEO görevini Dr. Erhan Bulutcu üstlenmektedir.