İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tarihçesi
İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi, ilk olarak 1959 yılında inşaatına başlanan ve Sosyal Sigortalar Kurumu (SSK) tarafından işletilmek üzere 16 Ocak 1960 tarihinde İşçi Sigortaları Kurumu İstanbul Hastanesi adı altında hizmete açılmış köklü bir sağlık kuruluşudur. Fatih ilçesinde yer alan hastane, 28.604 metrekarelik bir arazi üzerinde 560 yatak kapasitesiyle kapılarını açmış olup, hastanenin ilk başhekimlik görevini Dr. Mahir Güvençer üstlenmiştir.
Gelişim Süreci ve Önemli Dönemeçler
Hastanenin gelişim sürecinde pek çok önemli adım atılmıştır. 1985 yılında 450 metrekarelik bir alanda koroner yoğun bakım ünitesi faaliyete geçirilmiştir. Tarihler 19 Şubat 2005'i gösterdiğinde ise hastane, 5283 Sayılı Kanun doğrultusunda Sağlık Bakanlığına devredilmiş ve bugünkü adını almıştır. Hastanenin ana koridorunda, ünlü sanatçı Bedri Rahmi Eyüpoğlu tarafından yapılmış değerli bir mozaik çalışma da yer almaktadır.
Kurumsal Amblem ve Hizmet Yenilikleri
Hastanenin amblemi, 14 Mart 2005 tarihinde Dr. Muhammet Alp Yılmazgil'in hazırladığı tasarım ile yürürlüğe girmiştir. Bu özel amblemde, İstanbul'u temsil eden Boğaz Köprüsü ile Ortaköy Camii'nin yanı sıra hastanenin Samatya ve Osmaniye'deki hizmet binalarını simgeleyen, alt kısımları birleşik iki yılan sembolü bulunmaktadır. 11 Kasım 2005 tarihinde "Bebek Dostu Hastane" unvanını kazanan hastane, aynı dönemde İstanbul'da ilk kez SMS ile randevu sistemini başlatan sağlık kurumu olmuştur.
Günümüzdeki Durumu
Hastanenin ana binaları ve yerleşkesi, modern sağlık ihtiyaçlarına cevap verebilmek amacıyla 2015 yılında günümüzdeki hâlini alacak şekilde kapsamlı bir tadilattan geçirilmiştir. Günümüzde Sağlık Bakanlığı bünyesinde eğitim ve araştırma hastanesi statüsüyle faaliyetlerine devam eden kurumda, 2000 ve üzerinde personel görev yapmaktadır.