Sadabad Camii Tarihçesi
Sadabad Camii (Kâğıthane Camii de denir), İstanbul'da, Kâğıthane Deresi'nin kenarında yer alan tarihi bir camidir. İlk Kâğıthane camisi III. Ahmed zamanında yapılmıştır. Tarihsel süreçte yıpranan yapı, III. Selim ve I. Mahmud devirlerinde çeşitli onarımlardan geçmiştir.
Daha sonra Sultan Abdülaziz mevcut camiyi yıktırarak 1863 yılında yeniden yaptırmıştır. Saray başmimarı Sarkis Balyan tarafından inşa edilen caminin duvarları kâgir malzemeden, çatısı ise ahşaptan yapılmıştır.
Mimari Özellikleri ve Yapısı
Sadabad Camii, mimari üslup olarak Ortaköy Camii ile benzerlik göstermektedir. Caminin cümle kapısı üzerinde Sultan Abdülaziz'in tuğrası ve Ser-sikke-künân Abdülfettah Efendi hattıyla yazılmış inşa kitabesi yer almaktadır.
Benzersiz Minare Tasarımı
Caminin göze çarpan özelliklerinden biri tek minaresinin olmasıdır. Bu minarenin içeriden ve bahçeden girilen iki adet merdiven kapısı bulunmaktadır. İki merdivenli olan bu yapıda, iki farklı merdivenden çıkan kişiler şerefeye ulaşana kadar birbirlerini kesinlikle göremezler.