Adana Büyükşehir Belediyesi Tiyatro Salonu, Türkiye'nin Adana kentinde, Adana Büyükşehir Belediye Binası içerisinde yer alan tarihi bir tiyatro merkezidir. Sayısız tiyatro gösterisi, konser ve konferansa ev sahipliği yapmış olan bu salon, kentin hâlen faaliyet gösteren en eski tiyatro salonu olma özelliğini taşımaktadır.
Tarihçesi ve Dönüşümü
Tiyatro salonu, 1938 yılında bir Halkevi olarak inşa edilmiştir. 1951 yılında, Türkiye'deki tüm Halkevleri'ni kapatan ulusal hükûmet yasasının ardından belediye binasına dönüştürülmüştür. Salon, kentin kültürel belleğinde çok önemli bir yere sahiptir.
Sanat Grupları ve Düzenli Etkinlikler
Salon, 525 kişilik kapasitesi ile günümüzde Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası ve Adana Şehir Tiyatrosu'nun daimi merkezidir. 1958 yılında kurulan Adana Şehir Tiyatrosu, 15 Ekim 1958 tarihinde bu salonda "Harput'taki ilk Amerikalı" oyununu sergilemiştir. Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası ise salondaki ilk konserini 1992 yılında gerçekleştirmiştir.
Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası ekim ve mayıs ayları arasında her cuma günü salonda konser vermektedir. Adana Şehir Tiyatrosu ise haftada iki kez sahne almaktadır. Ayrıca yıl boyunca birkaç özel tiyatro topluluğu ve konser grubu da bu salonda etkinlikler düzenlemektedir.