İçeriğe Atla
Serra Bucak, Fas'taki UCLG Kadın Meclisi'nde Konuştu
Yorum🗨️ 0
📰 Haber

Serra Bucak, Fas'taki UCLG Kadın Meclisi'nde Konuştu

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanı Serra Bucak, Fas'taki UCLG Kadın Meclisi'nde kadınların yerel yönetimlerdeki rolünü ve eşbaşkanlığı anlattı.

✍️ Haberlendin Haber Merkezi2 dk okuma
yerel konulu haberin kapak görseli
Fotoğraf: Haberlendin

Fotoğraf: Diyarbakır Belediyesi

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanı Serra Bucak, Fas'ın Tanca kentinde düzenlenen UCLG Dünya Kongresi kapsamındaki UCLG Kadın Meclisi toplantısına katıldı. Kongrenin üçüncü gününde gerçekleştirilen bu toplantıda, yerel yönetimlerde toplumsal cinsiyet eşitliğinin güçlendirilmesi ele alındı. Toplantıya dünyanın farklı ülkelerinden kadın belediye başkanları ve yerel yöneticiler katılım sağladı.

Kadınların Siyasetteki Görünürlüğü ve Politik Mücadele

Yapılan açıklamaya göre Eşbaşkan Serra Bucak, toplantıda kadınların siyasetteki varlığının ancak örgütlü mücadeleyle mümkün olabileceğini ifade etti. UCLG dünya teşkilatında kadın perspektifinin iki saatten uzun süredir tartışıldığını belirten Bucak, bu sürecin son derece politik olduğunu vurguladı. Bucak, kadınların karar verici pozisyonlarda olmasının politik bir kararlılık gerektirdiğini söyledi.

Konuşmasında dil kullanımına değinen Bucak, "kadın lider" yerine "kadın yönetici" tanımını tercih ettiğini belirtti. Bucak, lider kelimesinin iktidarı, erkek egemen ve patriarkal bir dili çağrıştırdığına dikkat çekti. Kadın yöneticilerin kapsayıcı olması gerektiğini ifade eden Bucak, kadın yöneticilerin yoldaşlarını büyütmesi ve geliştirmesi gerektiğini dile getirdi.

Belediyelerde Eşbaşkanlık Modeli ve Yüzde 50 Temsil

Diyarbakır'ın 1 milyon 800 bin nüfuslu bir şehir olduğunu hatırlatan Bucak, belediyelerde uygulanan eşbaşkanlık modelini anlattı. Bucak, kendi partilerinde 2007 yılından bu yana eşbaşkanlık modelinin uygulandığını, kadın belediyeciliğinde ise 10 yıllık bir geçmiş bulunduğunu kaydetti. Bu modelin kadın özgürlükçü bir perspektif sunduğunu belirten Bucak, hedeflerinin yüzde 50 eşit temsiliyet olduğunu ifade etti.

Yapılan açıklamaya göre, şu an partinin yönetiminde 50'den fazla belediye bulunuyor ve bu belediyelerde 50 kadın eşbaşkan görev yapıyor. Bucak, bu başarıya kadın kotası ve fermuar sistemi gibi örgütlü mücadele yöntemleriyle ulaştıklarını belirtti. Türkiye'de tüzüklere rağmen bu modeli fiilen uyguluyor olmanın önemli bir kadın mücadelesini ortaya koyduğunu vurguladı.

Katılımcı Yerel Demokrasi ve Yatay Yönetim

Eşbaşkanlık modelinin yerel demokrasi ve kapsayıcılığı doğrudan etkilediğini vurgulayan Bucak, kurulan bu sistemin detaylarını paylaştı. Bucak, kadın odaklı sistemin hiyerarşik olmadığını, aksine yatay ve katılımcı bir sivil hareketi temsil ettiğini belirtti. Bu sistemin ayrımcı politikalara karşı insan haklarına duyarlı ve kadın ağlarıyla ortak çalışan bir yapı sunduğunu ekledi.

Bucak, üyesi olduğu UCLG-MEWA ve UCLG Dünya Teşkilatı bünyesinde kadın temsiliyetinin daha görünür kılınması gerektiğini savundu. Teşkilat içerisinde kadın politikalarına daha fazla önem verilmesi gerektiğini dile getiren Bucak, bir kadın eşbaşkanı desteklediğini açıkladı. Değişimin yerelde başladığına işaret eden Bucak, kadın yöneticilerin kadın adaylara sahip çıkması gerektiğini vurguladı.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi tarafından paylaşılan bilgilere göre Serra Bucak, konuşmasının sonunda demokratik toplumun ancak eşitlikle kurulabileceğini belirtti. Bucak, özgür ve demokratik bir toplumun, ancak özgür ve örgütlü kadınların birbirini desteklemesiyle inşa edilebileceğini söyleyerek sözlerini tamamladı.

Sıkça Sorulan Sorular

Serra Bucak UCLG toplantısında hangi konuları ele aldı?

Serra Bucak, kadınların siyasetteki görünürlüğünün ancak örgütlü mücadeleyle mümkün olabileceğini, eşbaşkanlık modelinin ayrıntılarını ve yüzde 50 eşit temsiliyet hedefini anlattı.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi'nde eşbaşkanlık modeli ne zamandan beri uygulanıyor?

Bucak'ın açıklamasına göre partisinde eşbaşkanlık modeli 2007'den bu yana uygulanmakta olup kadın belediyeciliğinde ise 10 yıllık bir geçmiş bulunmaktadır.

Bucak'ın 'kadın yönetici' tanımına ilişkin görüşü nedir?

Bucak, 'kadın lider' yerine 'kadın yönetici' tanımını tercih ettiğini belirterek lider kelimesinin erkek egemen ve patriarkal bir dili çağrıştırdığını, oysa kadın yöneticinin kapsayıcı, yoldaşlarını büyüten bir rol üstlenmesi gerektiğini savundu.

Şu an kaç belediyede kadın eşbaşkan görev yapıyor?

Bucak'ın açıklamasına göre partinin yönetimindeki 50'den fazla belediyede 50 kadın eşbaşkan görev yapmaktadır.

Yorumlar
Bu haber hakkında ne düşünüyorsun? Görüşünü paylaş.
🗨️ 0
↓ Okumaya devam et